fbpx

Tjen penge som digital nomade: Sådan finder du din unikke niche

Få succes ved at finde dine 1.000 ægte fans med 3 enkle spørgsmål
Alexander & Victoria

Hej! Vi er Alex og Victoria – to københavnere der elsker at rejse så meget, at vi har valgt at blive digitale nomader. Læs mere om os her.

Alexander & Victoria

Hej! Vi er Alex og Victoria – to københavnere der elsker at rejse så meget, at vi har valgt at blive digitale nomader. Læs mere.

På nettet er alt gjort en million gange før, er det ikke rigtigt?

Nix! Det passer ikke.

Med kun 29 tegn i alfabetet (eller 26 på engelsk) skulle man tro, at det meste allerede er blevet sagt.

Heldigvis er det langt fra sandt.

Selv om det er rigtigt, at mængden af ​​information der findes online er tæt på uendelig, kan alle emner altid blive mere specifikke.

Og det er derfor, du stadig kan få succes på et mættet marked.

Tricket til at finde din helt egen unikke niche og begynde at tjene penge som digital nomade er at være virkelig specifik.

Hvis vi bare havde vidst det for længe siden, kunne vi have undgået mange frustrerende øjeblikke.

Styrken ved det specifikke

Det kan være en god idé at starte en blog om madlavning, hvor du deler dine lækre opskrifter.

Men det vil blive svært at skille sig ud blandt de mange lignende madblogs, der allerede findes.

Hvis du til gengæld tilføjer en anden kvalifikator, for eksempel at du kun deler opskrifter om en bestemt diæt, er det meget nemmere at skabe dit eget brand og få kvalitetstrafik.

Der vil selvfølgelig stadig være konkurrence, men langt mindre end hvis du konkurrerede mod alle madblogs på nettet.

Tilføjer du en tredje kvalifikator, begynder der at ske ting og sager. For så er du virkelig ved at have din helt egen niche.

Og hvis du gerne vil ind på et marked med stor konkurrence, kan du endda overveje at tilføje en fjerde kvalifikator.

I stedet for “en madblog med nemme og sunde opskrifter” kan det være ”veganske opskrifter med maksimalt fem ingredienser der tager mindre end 15 minutter at lave”.

Eller hvad med ”asiatiske fusionsopskrifter som kan laves i en autocamper med kun et blus”.

Okay, måske er de eksempler lidt for specifikke til det danske marked, men vi håber, at pointen går igennem.

Alex og Victoria på stranden

Der er meget konkurrence på nettet. Find på noget, hvor du kan være den bedste i din egen lille niche.

Du er den unikke faktor

Udover at skabe en specifik niche, vil du også altid være unik.

For at blive ved madlavningen er den magiske ingrediens dig selv.

Hvordan du skriver og taler. Hvordan du får folk til at føle sig. Hvordan du interagerer med dit publikum (læsere/lyttere/seere).

Det er det vigtigste for at få folk til at interessere sig for det, du laver.

Dine holdninger og meninger betyder noget.

For dit synspunkt er unikt.

Og det kan være magtfuldt, hvis man lærer at bruge det rigtigt.

Læs også: Hvad er en digital nomade? Forstå livsstilen + de 3 mest almindelige typer

Palmer fra et droneperspektiv

Tid du bruger på at finde ud af om du passer til din niche (og om den passer til dig) kan godt betale sig.

Du har brug for ægte fans

Du har måske hørt det før, men der er skam sandhed i udtalelsen, at du kun har brug for 1.000 ægte fans for at få succes.

Hvis 1.000 mennesker køber en e-bog fra dig for 200 kroner, bliver det til 200.000 kroner.

Det er måske et banalt regnestykke, men ikke desto mindre en meget opløftende tanke.

Hvis dine ægte fans fortsætter med at købe dine produkter, tilmelder sig dine kurser, tager med på dine retreats (eller hvad du end sælger), har du ramt jackpot.

I en tid, hvor 10.000 følgere på Instagram betragtes som ”mikro”, lyder 1.000 fans måske ikke af meget.

Og det er det måske heller ikke. Eller er det?

Det hele handler om, hvordan du ser det.

Læs også: De største fordele og ulemper ved at leve som digital nomade

Hvordan du skal tænke omkring at have 1.000 fans

Forestil dig et stort rum. For eksempel et lille koncertsted eller et auditorium.

Forestil dig så, at rummet er fyldt op af 1.000 mennesker, der ser og lytter på dig.

At stå foran tusind mennesker og holde en tale eller fremvise dine produkter med publikums fulde opmærksomhed vil være nervepirrende for de fleste.

Og det ville også være den fedeste følelse nogensinde, hvis alle elskede det, du gjorde.

Så 1.000 ægte fans er meget.

Det er tusind mennesker, der vil betale dig for det, du gør, fordi du giver dem reel værdi.

Og det er langt fra uopnåeligt.

Der er  mange mennesker, der bruger internettet hver eneste dag. At nå ud til 1.000 mennesker er et realistisk mål.

Du skal bare vide, hvordan du vinder deres tillid.

Tag et kig på Kevin Kellys originale “1,000 True Fans”, hvis du vil vide mere om teorien.

Lille ø i Indonesien

Forestil dig at have samlet tusind mennesker på denne lille ø. Det ville se ud af meget!

Værdien ligger i transformationen

Hvad enten du har en blog, laver videoer, udbyder en digital tjeneste eller sælger et fysisk produkt, så er det den værdi, du skaber for folk, som får dem til at bruge tid og/eller penge på det, du tilbyder.

Værdi stammer ofte fra en transformation.

Det du gør, skal ændre noget i eller for modtageren.

Forhåbentligvis hjælper du dine klienter, seere, læsere (eller hvem de end måtte være) med en transformation.

Før de stødte på dit arbejde, var de X. Nu er de Y.

Hvis du er en fantastisk vegansk kok, der tilbereder lækre måltider på ingen tid og starter den blog, vi talte om tidligere, kan du hjælpe dine læsere med at transformere således:

Fra at sidde fast med de samme gamle opskrifter, der altid ender med at tage for lang tid og ikke indeholder de essentielle næringsstoffer, de har brug for.

Til nu at elske at lave sunde måltider til familie og venner, fordi det er blevet så simpelt, hurtigt og sjovt med dine fantastiske opskrifter.

Transformation er kernen i al god markedsføring.

Find din egen unikke niche med 3 spørgsmål

Det er ikke nødvendigvis nemt at finde ud af, hvilke evner du har, som virkelig kan hjælpe andre.

Men vi er sikre på, at du kan noget helt unikt.

Det kan tage lidt tid at tænke over det, og måske skal du afprøve nogle forskellige idéer, før du finder din niche.

Men det er det værd (for dig selv og dit kommende publikum), når du finder den.

Her er tre simple spørgsmål til at finde din egen unikke niche:

  1. Hvad er du god til, som kan hjælpe andre mennesker med en transformation?
  2. Hvilket medie er egnet til formålet (blog, video, e-bog, podcast, fysiske produkter osv.)?
  3. Kan du gøre din idé mere specifik og tilføje mere værdi til et nichepublikum?

Når først du kender dine styrker, ligger det vigtigste arbejde stadig foran dig: selve udførelsen.

Du skal have en fantastisk idé – og lysten til at udføre den fremragende.

Hvordan man gør det, kræver vist mere end bare et par sætninger, så den gemmer vi til en anden god gang.

I mellemtiden kan du læse om, hvordan vi tjener penge som digitale nomader.

Tak for din tid

Vi håber, at du er blevet klogere på, hvordan du kan skabe din egen unikke niche som digital nomade.

Hvad synes du?

Fortæl os gerne om dine tanker om nicher og 1.000 ægte fans i kommentarerne nedenunder.

Og tøv endelig ikke med at skrive, hvis du har nogle spørgsmål – så gør vi vores bedste for at besvare dem.

Vil du hjælpe os?

Vi vil sætte stor pris på, hvis du vil bruge vores reklamelinks til at søge efter flybilletter på Momondo, booke overnatning på Hotels.com, shoppe på Amazon eller tilmelde dig Airbnb.

Det giver nemlig en lille kommission, som hjælper os med at drive Nordombord, uden at det koster dig noget ekstra.

Du kan også følge os på Facebook og Instagram samt tilmelde dig vores nyhedsbrev længere nede på siden for at modtage flere rejseråd og tips.

Tak for at læse med!

Indsend Kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Vil du med ombord?

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få de nyeste artikler med inspiration og rejseråd leveret direkte i indbakken ♡

Alex og Victoria på Nusa Penida

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Få vores bedste og nyeste artikler med masser af inspiration og rejseråd leveret direkte i din indbakke. Vi vil elske at have dig med ombord!

Tak for din tilmelding!

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Tak for din tilmelding!